Aangekomen op bestemming - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Bernard Bierwolf - WaarBenJij.nu Aangekomen op bestemming - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Bernard Bierwolf - WaarBenJij.nu

Aangekomen op bestemming

Blijf op de hoogte en volg Bernard

05 Januari 2019 | Australië, Beechworth

Hallo volgers, daar ben ik dan eindelijk weer. ik heb geprobeerd vanaf Singapore iets te plaatsen maar dat lukte niet, dus dan nu maar een wat langer verhaal. Na een lange vlucht van 11,5 uur plus aansluitend nog eens 7,5 uur, was ik dan eindelijk in Melbourne waar mijn vriend Brian me al op stond te wachten ( hij was snachts om 3 uur al van huis gegaan om op tijd in Melbourne te zijn). Na een hartelijke begroeting zijn we meteen op pad gegaan.
Zijn voorstel was om er geen gras over te laten groeien en op dag 1 al een programma af te werken, niets eerst uitslapen of bijkomen van de reis, niets van dit alles, aan de bak. Hij stelde voor via een alternative route terug te rijden naar Beechworth.
We gingen eerst ontbijten in zijn geboorte dorpje Montmorency ten Noord-oosten van Melbourne, een klein boeren dorpje met nog wat ouderwetse winkeltjes heel knus allemaal. Daarna zijn we naar een plek in de buurt gereden waar een modument staat waar alle gesneuvelde Australiesche soldaten op staan die in Europa in WO 1 en in WO 2 gevochten hebben. Het is tevens een mooie uitkijktoren waar vanuit je de omgeving en ook Melbourne goed kan zien liggen. Hierna gingen we via een prachtig bosrijk gebied opweg naar een soort van dierentuin waar men alleen Australiesche diersoorten houdt. Het was onderhand wel een beetje afzien geworden want de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 43 graden, en daar waar alle dieren uitgeteld voor Pampus lagen, sleepte Brian mij met ferme stap mee langs ieder dier, en vertelde hij mij als trotse Australier, hoe bijzonder ze allemaal waren.
Gaar als boter, was er voor mij gelukkig ook nog een moment waarop we even op adem konden komen onder het genot van een kop thee en een broodje. We moesten daarna wel weer op pad want er was nog meer dan tweehonderd kilometer te gaan. De route door het bosrijke gebied was prachtig maar wel met ontzettend veel bochten, dus als een soort Max Verstappe croste Brian over de weg, maar ik kon zijn rijstijl al dus ik werd er niet echt senuwachtig van. Onze volgende stop was bij een wijnboer waar Brian altijd zijn wijn haald en waar ook een (volgens hem) heerlijk Iteliaans restaurant bij zit. Natuurlijk moest er geproeft worden , maar wel heel kleine slokjes ,want ook in dat laatste uur wat we nog moesten, wide we geen ongeluk krijgen.

Om zes uur savonds waren we dan eindelijk in Beechworth, een prachtig oud stadje uit de tijd dat hier nog goud gedolfen werd, ik zal daar in een volgende blog wel wat meer over vertellen. Lanie wachte ons al op, en ook hier was er een hartelijke begroeting, ik voelde me echt welkom.
Hoe het verder ging vertel ik morgen wel want het is genoeg voor vandaag, groetjes Bernard




  • 05 Januari 2019 - 10:34

    Trees En Fred:

    Hoi Bernard,

    Wat leuk om te lezen hoe je het tot nu toe ervaart. Het zal inderdaad druk geweest zijn na zo’n lange reis om meteen te gaan beginnen aan bezichtigingen, maar van de andere kant zit je dan meteen “in je reis”. Ik hoop dat je nog heel veel moois gaat zien, en vooral dat je gaat genieten. Van Fred mag je wat warmte hier naartoe sturen, die oude brombeer heeft het maar koud!
    Heel veel liefs van ons

  • 05 Januari 2019 - 14:09

    Anita En Roy:

    Hai lieve Bernard! Wat super om nu al je belevenissen te kunnen lezen! Ook de foto's zijn erg leuk. Hoop dat je inmiddels al wat bent bijgekomen van die lange reis! Groetjes en veel liefs, Roy & Anita

  • 05 Januari 2019 - 15:11

    R. Van Oudshoorn:

    Je zal wel bekaf zijn na zo lange reis!
    Wel leuk van je vriend dat hij je overal al mee naar toe heeft genomen.
    Ik hoop dat je genoeg droge kleding hebt meegenomen en pffffff wat is het warm daar.
    Leuk verhaal en foto's van je eerste dag!
    Geniet ervan.

  • 05 Januari 2019 - 15:20

    Monique En Rob:

    Wat leuk om zo een beetje met je mee te reizen, en wat een mooie foto’s.
    Geniet van je reis, in ieder geval mooi weer. Pffff erg warm.
    Liefs Monique en Rob.

  • 05 Januari 2019 - 16:01

    Hannie En Ben:

    Wat een drukte maar je kent Brain alles te gelijk mooie foto’s en leuk om het verslag te lezen doe de groeten aan Brain en Lanie Groetjes Ben en Hannie

  • 06 Januari 2019 - 18:36

    Tineke:

    Hoi Bernard,

    Fijn om mee te lezen met je belevenissen. Brian laat er geen gras over groeien door je meteen mee de hort op te nemen! Maar misschien wel de ideale manier om over je jetlag heen te komen

  • 06 Januari 2019 - 18:42

    Tineke:

    De helft van mijn tekst werd maar geplaatst.
    Heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen en doe de groetjes aan Brian en Lanie.
    Liefs 10

  • 07 Januari 2019 - 09:21

    Hans En Willy :

    Leuk beschreven, geen tijd om bij te komen, wat een reis! Lfs Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Beechworth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2019

Terug van de kust

31 Januari 2019

Bermagui als uitvals bassis

26 Januari 2019

Over de bergen naar Zee

25 Januari 2019

The outback in

16 Januari 2019

Wijn leeft, leve de wijn
Bernard

Actief sinds 28 Dec. 2018
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4890

Voorgaande reizen:

06 December 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 December 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 December 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: