Terug van de kust - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Bernard Bierwolf - WaarBenJij.nu Terug van de kust - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Bernard Bierwolf - WaarBenJij.nu

Terug van de kust

Blijf op de hoogte en volg Bernard

01 Februari 2019 | Australië, Beechworth

Hallo volgers hier weer een berichtje, waarschijnlijk voorlopig even de laatste vanuit Australie zelf. Vandaag zaterdag 2 feb. 2019 viert Brian zijn 71 ste verjaardag en ondanks dat het niet zo’n bijzondere leeftijd is komen er toch nog een mannetje of twaalf om het feest te vieren, en meden om mij nog even te zien voor ik weer weg ga is dat aardig of niet. Ik wil toch vanaf hier nog iemand heel erg bedanken omdat ik deze mooie reis kon maken omdat zij het mij gunde en zich daavoor opoferde om 5 weken alleen te zitten, lieve Sas heel erg bedankt hiervoor en ik zie er naar uit om je dinsdag weer in mijn armen te sluiten schatje! Ook wil ik alle mensen die een reactie hebben achtergelaten op de blog hartelijk bedanken hiervoor, het doet goed om deze leuke reacties te krijgen. Nou goed nog even aan het werk, we waren gebleven bij Woesdag 23 jan.2019. We zijn vanochtend heel vroeg opgestaan en zijn heelzachtjes (we hebben inmiddels buren gekregen) begonnen om alles weer in te pakken en op te ruimen, als laatste de vouwtruc met de tent en klaar. Daarna even een afscheids ontbijtje bij Heidi en Peter (grapje) en toen on route. Er zijn maar drie routes om bij de kust te komen, een onderlangs de Snowy Mountain, vanaf Melbourne, een bovenlangs vanaf Canberra (de hoofdstad) tussen de Blue mountains en de Snowy Mountains door en natuurlijk de weg die wij op de heenweg ook al genomen hadde over de berg. Alleen hebben we boven op het platau een wat langere weg genomen over Tumut en Wagga Wagga, e nook zijn we even gestopt om te genieten van het uitzicht bij Black Perry Lookout ( een inmens uitgebreid uitzicht wat zich niet laat vastleggen in foto’s, kom zelf maar kijken) om dan weer verder af te dalen naar Albury en Wadonga en vandaar naar Beechworth. Om 18.00 uur precies parkeerde we de auto op de inrit, we hadden er een trip van ruim 1600 km. op zitten, dus na nog even de voor en de achtertuin (helemaal uitgedroogt ) van water te hebben voorzien zijn we ons bedje in gedoken.
Donderdag 24 jan 2019. Een dag waarop we de auto uitgepakt hebben en alle kleren gewassen (het is hier in een mum van tijd droog) hebben we verder lekker uitgerust.
Vrijdag 25 jan.2019. Om 06.00 uur begonnen met de tuin water teg even als je te laat begint staat de zon er al op te branden. Vanmiddag zijn we naar een Iteliaans restaurant geweest hier 100 km verderop om dat ik de familie daar op getracteerd had dus Lanie, Brian, Soof en ik het was heerlijk.
Zaterdag 26 jan. 2019. Lekker uitgeslapen en daarna begonnen met de voorbereidingen voor de trip van morgen, we gaan dan om 08.00 uur weer op pad maar wel de andere kant op. Omdat Brian last heft gekregen, door het kayaken, van een oude schouder blessure hebben we besloten om geen kayaks meet e nemen. Omdat we tijdens de komende trip bij de broer van Brian, Peter, zullen logeren, nemen we ook geen tent mee en brengen we de zondag nacht door in een goedkoop Motelletje in Clunes. Dus alles is geregeld. We zijn voor vanavond uitgenodigt door de over buurvrouw om daar Australien Day te komen vieren (een nog al omstreden viering omdat de oorspronkelijke bevolking het ziet als de dag dat men zijn vrijheid kwijtraakte en omdat dat met veel geweld en veel doden gepaard ging) . Lanie had wat tee ten gemaakt en raad eens waar Brian voor zorgde …………juis DE WIJN. Het was een wat vreemde avond, maar we zijn weer op tijd naar huis gegaan, perslot moeten we morgen vroeg op.
Nou dit was het dan weer, de rest zet ik er op als ik thuis ben, want ik moet nu opschieten de gasten komen zo en morgen hebben we het ook druk en moet ik zorgen dat al mijn spullen weer gepakt zijn voor de trugreis. Dus volgers nogmaals dank voor jullie support en tot in het ,naar ik heb begrepen , koude Holland. Groetjes Bernard